jueves, 25 de octubre de 2018

Act 3- La necessitat d’escollir – L’anàlisi marginal i els incentius



1.    Analitza els ingressos i costos addicionals o marginals relacionats amb les següents decisions:

-       La iaia vol que et mengis un altre colleró d’arròs, tot i que ja has menjat un plat sencer

Ingrés marginal
Cost marginal

Tenir contenta a la iaia.



Esforçar te i menjar més arròs encara que no vulguis.


-       Son les dues de la matinada i en portes tres jugant al Fortnite. Estàs pensant que si una estoneta més o no. ssibilitat de contractar un nou cambrer per atendre les taules, donat que els cambrers actuals afirmen que van bastant de bòlit  

Ingrés marginal
Cost marginal

Jugar

Dormir


-       L’amo d’un xiringuito de platja considera la po

Ingrés marginal
Cost marginal

Tenir un cambrer nou i per tant més ajuda.


Pagar a un altre cambrer.



2.    Imagina que ets el professor d’Economia a 4t de la ESO. En tant que economista, coneixes el valor dels incentius correctament dissenyats per tant d’orientar l’activitat humana. Proposa, en cada cas, algun tipus d’incentiu (positiu o  negatiu) que contribueixi a aconseguir l’objectiu proposat.


-      --  Que els alumnes participin activament de les classes
Qui participi a classe tindrà bona nota de actitud.
  
-        -- Que els alumnes llegeixin més.
Si no llegeixes no trauràs bona nota d’actitud.

-       --Que els alumnes facin un ús correcte del mòbil a l’aula

Si utilitzes el mòbil a l’aula te’l treure.
  
- Que els alumnes prenguin millors apunts
Si treus bons apunts tindràs millor nota. 

-       -- Que els alumnes arribin puntuals a classe

Si arribes tard et posaré un retard.
  
-       --  Que els alumnes s’ajudin els uns als altres amb la matèria

Si ajudes als teus companys et posaré un positiu. 



3.    Contesta COM UN ECONOMISTA: a) per què les aules i el pati de l’escola solen estar brutes? I b) Com es podria millorar la situació?
4.     
Perquè els alumnes les embruten ja que no els hi importa ni els preocupa el estat de les aules o del pati, el que es preocupant ja que al final són els seus pares que paguen això.
Quan un professor vegi a un alumne embrutant l’aula o el pati li posi un negatiu i que amb tres negatius una nota als pares perquè facin algo al respecte.

5.    Afegeix al teu glossari els termes Anàlisi marginal i Incentiu.



No hay comentarios:

Publicar un comentario