1.
Analitza els ingressos i costos addicionals o
marginals relacionats amb les següents decisions:
-
La iaia vol que et mengis un altre colleró d’arròs,
tot i que ja has menjat un plat sencer
Ingrés marginal
|
Cost marginal
|
Tenir contenta a la iaia.
|
Esforçar te i menjar més arròs encara que no vulguis.
|
-
Son les dues de la matinada i en portes tres jugant al
Fortnite. Estàs pensant que si una estoneta més o no. ssibilitat de contractar
un nou cambrer per atendre les taules, donat que els cambrers actuals afirmen
que van bastant de bòlit
Ingrés marginal
|
Cost marginal
|
Jugar
|
Dormir
|
-
L’amo d’un xiringuito de platja considera la po
Ingrés marginal
|
Cost marginal
|
Tenir un cambrer nou i per tant més ajuda.
|
Pagar a un altre cambrer.
|
2.
Imagina que ets el professor d’Economia a 4t de la
ESO. En tant que economista, coneixes el valor dels incentius correctament
dissenyats per tant d’orientar l’activitat humana. Proposa, en cada cas, algun
tipus d’incentiu (positiu o negatiu) que
contribueixi a aconseguir l’objectiu proposat.
- -- Que els alumnes participin activament de les classes
Qui
participi a classe tindrà bona nota de actitud.
- -- Que els alumnes llegeixin més.
Si
no llegeixes no trauràs bona nota d’actitud.
- --Que els alumnes facin un ús correcte del mòbil a
l’aula
Si
utilitzes el mòbil a l’aula te’l treure.
- Que els alumnes prenguin millors apunts
Si
treus bons apunts tindràs millor nota.
- -- Que els alumnes arribin puntuals a classe
Si
arribes tard et posaré un retard.
- -- Que els alumnes s’ajudin els uns als altres amb la
matèria
Si
ajudes als teus companys et posaré un positiu.
3.
Contesta COM UN ECONOMISTA: a) per
què les aules i el pati de l’escola solen estar brutes? I b) Com es podria
millorar la situació?
4.
Perquè els alumnes les
embruten ja que no els hi importa ni els preocupa el estat de les aules o del
pati, el que es preocupant ja que al final són els seus pares que paguen això.
Quan un professor vegi a
un alumne embrutant l’aula o el pati li posi un negatiu i que amb tres negatius
una nota als pares perquè facin algo al respecte.
5.
Afegeix al teu glossari els termes Anàlisi marginal i Incentiu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario